Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/846
Title: ეროვნული სასწავლო გეგმის მიზნების მიღწევადობა ეთნიკური უმცირესობებისთვის ქართულის, როგორც მეორე ენის საბაზო საფეხურზე სწავლების პროცესში
Authors: გორგაძე, ირინა 
Advisor: გაბუნია, კახა 
Degree Name: Master of Education
განათლების მეცნიერებების მაგისტრი
Degree Discipline: განათლების მეცნიერებები / Education Sciences
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Social and Political Sciences 
ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი 
Keywords: ეროვნული სასწავლო გეგმის მიზნები
ეთნიკური უმცირესობები
ქართული, როგორც მეორე ენა
Issue Date: 2019
Publisher: Ivane Javakhishvili Tbilisi State University 
ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
As you already know, Georgia is a multi-ethnical country. Ethnic minorities are compactly
settled in several regions of our country, with a total population of about 16.2% (Department of
Statistics of Georgia, 2012) It is also very well known that ethnic minorities don’t know the state
language. Hence, they often face problems such as integration, employment, learning and
education, etc.
Based on the fact that learning of the national language for ethnical minorities starts from
the school, it is essential that the national curriculum should be constructed correctly and its
goalsshould be achievable in the process of teaching Georgian as a second language for ethnic
minority pupils.
However, despite the relevance of the mentioned issue, the problem still remains
unresolved. Non-Georgian pupils don’t have the appropriate linguistic environment to improve
the level of Georgian language;
Study resource is not equally available for pupils;
Local teachers need methodical training;
Pupils' parents are less interested in their children's success;
The achievement of the objectives of the curriculum does not comply with thepupils'
capabilities;
We found out the information relevant to the topic, as well as researches and found out that
there is no previous research on this topic. Therefore, our research will be a novelty. Based on the
obtained results of the survey, we can highlight gaps in teaching Georgian as a language in ethnic
minorities and think about ways to eliminate them.

მოგეხსენებათ, რომ საქართველო მრავალეთნიკური ქვეყანაა. ჩვენი ქვეყნის
რამდენიმე რეგიონში კომპაქტურად არიან ჩასახლებულები ეთნიკური უმცირესობების
წარმომადგენლები, რომელთა ჯამური რაოდენობა საქართველოს მოსახლეობის
დაახლოებით 16.2% შეადგენს. (საქართველოს სტატისტიკის დეპარტამენდტი, 2012)
ყველასთვის ცნობილია ისიც, რომ ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენლებმა
საჭირო დონეზე არ იციან სახელმწიფო ენა. აქედან გამომდინარე, ხშირად აწყდებიან
ისეთ პრობლემებს, როგორიცაა ინტეგრაცია, დასაქმება, სწავლა-განათლება და ა.შ
იქიდან გამომდინარე, რომ ეროვნული უმცირესობების წარმომადგენლებისთვის
სახელმწიფო ენის საფუძვლიანი შესწავლა სკოლიდან იწყება, აუცილებელია, პირველ
რიგში ეროვნული სასწავლო გეგმა იყოს ზედმიწევნით სწორად აგებული და მისი
მიზნები მიიღწეოდეს ეთნიკური უმცირესობების წარმომადგენელი მოსწავლეებისთვის
ქართულის, როგორც მეორე ენის სწავლების პროცესში. თუმცა, მიუხედავად აღნიშნული
საკითხის ესოდენ აქტუალობისა, პრობლემა მაინც მოუგვარებელი რჩება. არაქართულენოვან

მოსწავლეებს არ აქვთ შესაბამისი ენობრივი გარემო, რათა გაიუმჯობესონ
ქართული ენის ცოდნის დონე. ამასთანავე, მოსწავლეთათვის თანაბრად ხელმისაწვდომი
არ არის სასწავლო რესურსი; ადგილობრივი მასწავლებლები საჭიროებენ მეთოდურ
გადამზადებას; მოსწავლეთა მშობლები ნაკლებად არიან დაინტერესებულნი მათი
შვილების წარმატებით; სასწავლო პროგრამის (ესგ) მიზნების მიღწევადობა არ შეესაბამება
მოსწავლეთა შესაძლებლობებს;
მოვიძიეთ ინფორმაციები, კვლევები და აღმოჩნდა, რომ არსებულ თემასთან
დაკავშირებით წინამდებარე კვლევა არ მოიძებნა. შესაბამისად ჩვენი საკვლევი თემა
იქნება სიახლე. კვლევის მიღებულ შედეგებზე დაყრდნობით ჩვენ შეგვიძლია წინ
წამოვწიოთ ეთნიკურ უმცირესობებში ქართული ენის სწავლების ხარვეზები და
ვიფიქროთ მათი აღმოფხვრის გზებზე.
URI: https://openscience.ge/handle/1/846
Appears in Collections:ფსიქოლოგიისა და განათლების მეცნიერებათა ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro gorgadze.pdfეროვნული სასწავლო გეგმის მიზნების მიღწევადობა ეთნიკურიუმცირესობებისთვის ქართულის, როგორც მეორე ენის საბაზო საფეხურზე სწავლების პროცესში961.88 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

215
checked on Apr 23, 2024

Download(s)

1,736
checked on Apr 23, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.