Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/338
Title: სატელევიზიო მეგაშოუები
Other Titles: ღირებულებათა ექსპორტი
Authors: კირკიტაძე, თამარ 
Advisor: ვეკუა, მარინე 
Degree Name: Master of Social Sciencies in Mass Communication
სოციალურ მეცნიერებათა მაგისტრი მასობრივ კომუნიკაციაში
Degree Discipline: მასობრივი კომუნიკაცია
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: Guram Tavartkiladze Tbilisi Teaching University 
გურამ თავართქილაძის სახელობის თბილისის სასწავლო უნივერსიტეტი 
Faculty: Faculty of Business and Social Sciences 
ბიზნესისა და სოციალური მეცნიერებების ფაკულტეტი 
Keywords: ქართული ტელემედიის პრიორიტეტები
სტერეოტიპების დამკვიდრება
Issue Date: 2019
Publisher: Guram Tavartkiladze Tbilisi Teaching University 
გურამ თავართქილაძის სახელობის თბილისის სასწავლო უნივერსიტეტი 
Abstract: 
The paper reviews the priorities of Georgian Telemedia and the role of the television inpublicopinion development process. Based on the objectives of the study, paper analyzesmodern TV models and development trends in this regard. The main subject of the study refers to the establishment of positive and negative stereotypes in Georgian megashows. As well, it is important to determine the system of values based on the indicators of democracy and culture.
The main purpose of the study implies presenting problems of the megasows in the Georgian media space, analyzing the creative forms and techniques, understanding the influence on the subconscious of media audience. Different research methods were applied in the study.
The first chapter reviews the priorities of Georgian Telemedia. The second chapter analyzes the role of telemedia in establishing stereotypes. The study provides specific, concrete examples and conclusions.

ნაშრომში განხილულია ქართული ტელემედიის პრიორიტეტები და ტელევიზიის როლი საზოგადოებრივი აზრის ჩამოყალიბებაში. კვლევის ამოცანიდან გამომდინარე გავაანალიზეთ თანამედროვე ტელევიზიის მოდელები და განვითარების ტენდენციები. კვლევის ძირითად საგანს წარმოადგენს დადებითი და უარყოფითი სტერეოტიპების დამკვიდრება ქართულ მეგაშოუების მეშვეობით. ასევე მნიშვნელოვანია ამგვარი ტელეპროექტების როლის დადგენა ღირებულებათა სისტემის ჩამოყალიბებასა და გამყარებაში, დემოკრატიისა და კულტურის ხარისხის ამაღლებასა და განვითარებაში.
კვლევის ძირითად მიზანს წარმოადგენს ქართულ მედიასივრცეში არსებული მეგაშოუების პრობლემატიკის წარმოჩენა, შემოქმედებითი ფორმებისა და ხერხების დადგენა, მედიააუდიტორიის ცნობიერზე და ქვეცნობიერზე გავლენის განსაზღვრა. კვლევის პროცესში გამოყენებულია კვლევის სხვადასხვა მეთოდი.
პირველი თავი მიმოიხილავს ქართული ტელემედიის პრიორიტეტებს. მეორე თავში გაანალიზებულია ტელემედიის როლი სტერეოტიპების დამკვიდრებაში. კვლევაში წარმოდგენილია კონკრეტული მაგალითები და დასკვნები.
URI: https://openscience.ge/handle/1/338
Appears in Collections:ბიზნესისა და სოციალური მეცნიერებების ფაკულტეტი (სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
samagistro kirkitadze.pdfსატელევიზიო მეგაშოუები/ღირებულებათა ექსპორტი758.18 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

184
checked on Apr 20, 2024

Download(s)

2,027
checked on Apr 20, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.