Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/1860
Title: საჰაერო ხომალდის ფრთის შემონაკერის კომპოზიციური მასალის გაანგარიშება მდგრადობაზე
Authors: ოქროპირიძე, გიორგი 
Advisor: ყიფიანი, გელა 
Degree Name: ინჟინერიის დოქტორი
Degree Discipline: საფრენი აპარატების დაპროექტება
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
2
Keywords: კომპოზიტების საინჟინრო მექანიკა
გამყარების რეჟიმი
ფენოვანი კომპოზიტები
მდგრადობის საკითხები
რიცხვითი საკითხები
კომპოზიტის მატრიცის ტიპები
თერმოსეტი და თერმოპლასტინი
Issue Date: 2020
Abstract: 
მიღებულია, ამოცანების ამოხსნები რეგულარობის დამრღვევი ფაქტორების მქონე მრავალფენიანი თხელკედლიანი გარსებისა და ფირფიტებისათვის ფიზიკური და გეომეტრიული არაწრფივობის პირობებში. ეს ამოხსნები ალგორითმის გამარტივებასთან ერთად, ითვალისწინებენ დაძაბულ-დეფორმირებული მდგომარეობის განსაკუთრებულობას ძაბვების კონცენტრაციის ზონებში.
კომპოზიციური ფენოვანი თხელკედლიანი სივრცითი კონსტრუქციების გეომეტრიული და გარეშე ზემოქმედების მოდელირების ფორმირება;
დაძაბული დეფორმირებული მდგომარეობის ანალიზი მათემატიკური მოდელის შექმნის საფუძველზე;
დიფერენციალური განტოლების შედგენის ზოგადი მეთოდები, მისი გამარტივების ხერხები კერძო შემთხვევებში არაწრფივი დეფორმაციის პირობებში.
საჰაერო ხომალიდ ფრთის შემონაკერის გაანგარიშება სასრულ ელემენტთა მეთოდის გამოყენებით.
შემუშავდა ჭრილებისა და ხვრეტების მქონე მრავალფენიანი თხელკედლიანი ფირფიტების მდგრადობაზე გაანგარიშების მეთოდი.
შედგენილი და გამოკვლეული იქნა დიფერენციალურ განტოლებათა სისტემა, რომელიც საშუალებას მოგვცემს ერთიან მეთოდოლოგიურ საფუძველზე, არაწრფივი დეფორმაციის პირობებში გამოკვლეული იქნას დაძაბულ-დეფორმირებული მდგომარეობა, ჭრილების, ხვრეტების და შეყურსული საყრდენების მქონე მრავალფენიანი გარსებისა და ფირფიტებისათვის. შედგენილია ამ განტოლებათა სხვადასხვა გამარტივებული ვარიანტები. საანგარიშო მოდელი ასახავს ავიამშენებლობაში გამოყენებული კონსტრუქციის ელემენტებს.
მრავალფენიან გარსთა სხვადასხვა ტიპებისათვის დამუშავებული გამარტივებული ვარიანტები საშუალებას იძლევა, ეს განტოლებები მიყვანილ იქნან წრფივ დიფერენციალურ განტოლებათა მიმდევრობაზე, რომელთა ცვლადი კოეფიციენტები შეიცავს რეგულარული და იმპულსური ფუნქციების სახით გადაადგილების ვექტორის მიმართ შერეული ფორმით.
განტოლებათა ზოგადი სისტემის საფუძვლებზე, გამოკვლეულია ორმაგი სიმრუდის მრავალფენიანი გარსების, ცილინდრული და სფერული გარსებისა და ფირფიტების ღუნვის და მდგრადობის ამოცანების ფართო დიაპაზონი. მიღებულია ზოგადი ანალიზური გამოსახულებები ძაბვებისთვის, გადაადგილებებისა და კრიტიკული დატვირთვებისათის...

There have been the solutions related to the dissolving the regularity of multilayer thin plates in the condition of the physical and geometric in direction. This solutions with Algorhytm's simplicity consider tense deformed condition particularly in the terms of voltage concentration. The formation of composite thin wall layers space construction and geometry. The tense deformed condition's analysis for the creation by mathematical model. The methods of differential riddles, the complicity of approaches, In private conditions in terms of the indirect deformation conditions. Using the finite elements method for aircraft wing skin calculation. There has been taken a method for calculating of multilayer thin wall cuts and holes. There is a differential equation system, giving us the possibility on a center methodologic basis for nonlinear deformated conditions, cuts, holes, for multilayer plates. We have different versions of these equation. These calculation model describes the elements used in aircraft constructions. The multilayer skin versions give us the possibility of the function for vector movements. On the basis of the general system of equation, a wide range of dual density multilayer membranes, cylindrical and spherical membranes and plates are investigated. There are some images for voltages, movements and critical loadings. There are theory provings of shell and plates for turning and sustainability of impulsive functions. To be compared to other two-dimensional theory results, we have proved that suggested theory gives more precise results. The proving of suggested method goes on compared to analytical solutions. The multilayer skin and accounted plates methods gives us the opportunity to evaluations. All stages of investigations are automatized. The computer calculated program has a lack of initial information, provides us with the parameter changing possibilities. There is a private method in using nets for plates strength evaluation and equation system Algorhytm's formation. Allows the evaluation of changes in all components of the strain-deformed state, the critical load values, and the form of the loss of resilience during loading, but this method is more effective than other numerical or numerical-analytical methods.
URI: https://openscience.ge/handle/1/1860
Appears in Collections:საინჟინრო ფაკულტეტი (დისერტაციები, სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
Gioegi Okropiridze Sadoqtoro.pdfსაჰაერო ხომალდის ფრთის შემონაკერის კომპოზიციური მასალის გაანგარიშება მდგრადობაზე5.23 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

125
checked on Apr 19, 2024

Download(s)

359
checked on Apr 19, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.