Please use this identifier to cite or link to this item: https://openscience.ge/handle/1/1619
Title: აზროვნების უნარის განვითარება მათემატიკის სწავლების პროცესში
Authors: ბარამიძე, ნათია 
Advisor: ჭუმბურიძე, გივი 
Degree Name: განათლების მაგისტრი
Degree Discipline: განათლება
Degree Level
(0 - Undergraduate, 1 - Masters, 2 - Doctoral or post-doctoral)
1
Institution: საქართველოს საპატრიარქოს წმიდა ტბელ აბუსერისძის სახელობის სასწავლო უნივერსიტეტი 
Faculty: ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა და განათლების ფაკულტეტი 
Keywords: განათლება
აზროვნების უნარი
კრიტიკული აზროვნება
მათემატიკა
Issue Date: 2017
Abstract: 
In the work of Natia Baramidze "Development of Thinking Skills in Mathematics Study Process" analyzes the issues of critical thinking and problem solving. Critical thinking components and strategies are given. Problems of problem situations and problematic tasks are offered in mathematics.
The scientific novelty of the thesis is to develop and analyze the effective approach of critical thinking to solve the problem. The experience of critical thinking and problem solving is analyzed.
Problem solving is a tactful act that combines with the ability to understand the emotional intake of the person, the will, the ability to communicate. Problem solving implies the idea of solving the problems and methods of supporting certain problems. Different strategies are used to solve the problem, finding the right way.
One of the most common strategies for problem solving is the approach of critical thinking, which involves exclusion of incorrect responses and oriented on correct answers.
The pedagogical experience has been studied, the materials are presented in samples, examples, and descriptions.
This work facilitates the planning of the teaching process in compliance with the teacher's professional standards, the skills to solve the problem and the pursuit of the skills of the students to develop their thinking skills.

ნაშრომში გაანალიზებულია კრიტიკული აზროვნებისა და პრობლემის გადაჭრის ურთიერთმიმართების საკითხები. მოცემულია კრიტიკული აზროვნების კომპონენტები და სტრატეგიები. შემოთავაზებულია პრობლემური სიტუაციებისა და პრობლემური ამოცანების ტიპები მათემატიკაში.
ნაშრომის მეცნიერულ სიახლეს წარმოადგენს ის, რომ დამუშავდა და გაანალიზდა პრობლემის გადაჭრისათვის კრიტიკული აზროვნების ამოქმედების ეფექტური მიდგომები. გაანალიზებულია კრიტიკული აზროვნებისა და პრობლემის გადაჭრის გამოცდილება.
პრობლემის გადაჭრა არის რთლი მოქმედება, რომელიც სააზროვნო უნარ-ჩვევებთან ერთად გულისხმობს პიროვნების ემოციურ მომზდებას, ნებისყოფას, კომუნიკაციის უნარს. პრობლემის გადაჭრა გულისხმობს გარკვეული პრობლემების ამოსახსნელი პირობების, ხერხებისაგან დამხმარე საშუალებების მოფიქრებას. პრობლემის გადასაჭრელად გამოიყენება სხვადასხვა სტრატეგია, საძებნია სწორი გზა.
პრობლემის გდაჭრის ყველაზე გავრცელებული სტრატეგიაა კრიტიკული აზროვნების მიდგომები, რომელშიც იგულისხმება არასწორი პასუხების გამორიცხვა და მხოლოდ სწორ პასუხზე ორიენტირება.
შესწავლილია პედაგოგიური გამოცდილება, მასალები წარმოდგენილია ნიმუშების, მაგალითების, აღწერის სახით.
მოცემული ნაშრომი ხელს უწყობს მასწავლებლის პროფესიული სტანდარტის მოხოვნის შესაბამისად სასწავლო პროცესის დაგეგმვაში, პრობლემის გადაჭრის უნარჩვევებისა და მოსწავლეებში სააზროვნო უნარების განვითარებისათვის საქმიანბის განხორციელებას.
URI: https://openscience.ge/handle/1/1619
Appears in Collections:ჰუმანიტარულ მეცნიერებათა და განათლების ფაკულტეტი (სამაგისტრო ნაშრომები)

Files in This Item:
File Description SizeFormat
natia baramidze Samagistro.pdfაზროვნების უნარის განვითარება მათემატიკის სწავლების პროცესში1.09 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record

CORE Recommender

Page view(s)

432
checked on Apr 19, 2024

Download(s)

3,669
checked on Apr 19, 2024

Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.